Home » החלפת עובד זר סיעודי

החלפת עובד זר סיעודי

החלפת עובד זר סיעודיהחלפת עובד זר סיעודי עשויה להתרחש במקרים שונים. לעיתים הסיבה לצורך בעובד סיעודי אחר נובעת מחוסר כימייה או חוסר תקשורת בין האדם הסיעודי לבין העובד הזר. לעיתים, הסיבה נעוצה ברצונו של העובד הזר להפסיק את עבודתו מתוך רצון לחזור לארצו.

ישנם מקרים שבהם הסיבה לצורך בהחלפה היא השחיקה של העובד הזר ובהחלט יתכנו גם סיבות נוספות. מרגע שהעובד עוזב, מפוטר או מתפטר עולה השאלה – מה עושים עכשיו? באיזה אופן מבצעים את ההחלפה? למי צריך לפנות? איך מסיימים את יחסי העבודה והאם התהליך כרוך בעלויות שונות?

סיום יחסי עבודה

יש משפחות שמעסיקות עובד זר סיעודי לצורך טיפול בבן משפחה מבוגר אשר סבורות שרק הן יכולות לסיים את יחסי העבודה או שאישור העבודה של העובד הזר מאפשר לו לעבוד רק עבורן. חשוב לדעת שעובד זר סיעודי יכול להחליט מטעמים שלו שברצונו להחליף מעסיק. אמנם זהו מצב לא כל כך נפוץ, אך הוא בהחלט עשוי להתקיים. חשוב לדעת שבמקרה כזה, ממש כמו במקרה שבו מחליטים לפטר את העובד הזר ישנה חובה למסירת הודעה מוקדמת (לצד שמחליט לסיים את ההתקשרות).

בנוסף, יש להסדיר עם העובד הזר את כל התשלומים המגיעים לו לרבות פיצויי פיטורין (במקרה שפוטר), דמי הודעה מוקדמת אם זה רלוונטי, פדיון דמי חופשה וכדומה. חשוב לדעת שלעתים חלק מהזכויות השונות של העובד ישולמו על ידי חברת הסיעוד, בהתאם להסדר העבודה. עובד זר נחשב פעמים רבות לעובד גם של המטופל וגם של חברת הסיעוד במקביל.

התאמה ומסירות

העסקה של עובד זר מהווה, כאמור, יחסי עבודה של עובד מעביד. מהעובד הזר ישנה ציפייה שימלא את תפקידו באופן מקצועי ועל הצד הטוב ביותר. יחד עם זאת, לא ניתן לייצר תמיד תחושה של התאמה. במידה וקיימת אי שביעות רצון בין המטופל לבין המטפל, החלפת העובד היא מהלך אפשרי וגם לא מאוד מסובך.

יחד עם זאת, חשוב לשים לב שלא מוותרים על עובד זר איכותי ובעל פוטנציאל בשל עניינים של מה בכך. לפני שמחפשים עובד חדש כדאי לנסות לבצע תיאום ציפיות, לנסות ליישר את ההדורים ורק אם באמת מרגישים שמשהו לא עובד כמו שצריך – מחליפים.

תהליך החלפת העובד

החלפת של עובד זר לא מבוצעת באופן מידי, אין זה מהלך של מהיום למחר. על החלטה לסיים את הקשר עם עובד זר יש לדווח בהקדם האפשרי לחברת הסיעוד. חשוב להסדיר את הרישום המתאים במשרד הפנים, ליידע שהעובד עוזב ומעוניין להחליף מעסיק. רק לאחר שבמשרד הפנים יהיה עדכון שהעובד הזר כבר איננו מועסק אצל המטופל אפשר לרשום עובד אחר כמטפל.

כמו בתהליך קבלת עובד זר, יש לפעול בכל פעם שמחליפים עובד סיעודי. בדרך כלל, יש לפנות ללשכה שמטפלת בהכנת מכתב השמה. רק לשכה מורשית תוכל לטפל בגיוס עובד חדש, כפי שידוע לכל מי שכבר העסיק בעבר עובד זר. יש לציין שלשכה המטפלת בכך או חברת הסיעוד יטפלו בכל נושא הרישום והטיפול של העובד הזר החדש מול מנהל האוכלוסין ורשות ההגירה. לרוב, תהיה מעורבות של עובדת סוציאלית כדי להבין מדוע הוחלט להחליף את העובד הזר ולקיים תיאום ציפיות.

מבחינת עלויות, החלפת של עובד זר איננה תהליך שנעשה ללא עלות. בין העלויות שכרוכות בכך ניתן לציין עלויות שונות ללשכה או לחברת הסיעוד וכן תשלום אגרה של העסקת עובד זר. כל זאת בנוסף לעלויות סיום יחסי העבודה ששולמו לעובד הקודם.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715472

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר