Home » הפעלת ביטוח סיעודי פרטי

הפעלת ביטוח סיעודי פרטי

דבר ידוע הוא כי כבר בגיל צעיר חשוב לתכנן את גיל הזקנה ולהכין את הקרקע לגיל זה, בעיקר מבחינה כלכלית. חיסכון לפנסיה וביטוחים שונים הם הדרך להבטיח כי בבוא היום בגיל הזקנה, כאשר לא נוכל עוד לתפקד כפי שתפקדנו בעבר, יהיו לנו חסכונות וביטוחים שיאפשרו לנו לקבל את העזרה הדרושה ולשמור על רמת חיים נאותה.

אחד הביטוחים החיוניים המבטיחים קבלת שירות נאות בגיל הזקנה הוא ביטוח סיעודי. ביטוח סיעודי ניתן לעשות באופן פרטי דרך חברות ביטוח פרטיות, או דרך הביטוחים המשלימים של קופות החולים.

ביטוח סיעודי

ביטוח סיעודי הינו ביטוח המבטיח מתן סיעוד מתאים במצב בו האדם יגיע בגיל זקנה לכדי מצב סיעודי. במידה ואדם בעל ביטוח סיעודי הופך לסיעודי, הוא יהיה זכאי למימון טיפול סיעודי שינתן על ידי מטפל סיעודי או מחלקה סיעודית בבית אבות, דרך חברת הביטוח. חשוב לדעת כי השירותים הניתנים לקשישים על ידי המדינה ניתנים במשורה ואינם מספיקים למתן שירות מלא לקשיש הסיעודי.

קשישים סיעודיים זכאים לקבל מטפל או מטפלת אישיים דרך חוק הסיעוד, אולם מספר השעות השבועיות מצומצם (מקסימום של כ- 18 שעות, כ- 3 שעות ביום) ואינו מספיק לאספקת כל השירותים להם זקוק קשיש סיעודי במשך כל היום. קשיש הזקוק לעזרה נוספת יצטרך לממנה מכספו או בעזרת בני משפחתו. התוספת החודשית להשלמת שעות הסיעוד הינה גבוהה ביותר ורבים אינם יכולים לעמוד בה (התוספת עלולה להגיע לכדי כמה אלפי שקלים בחודש).

גם נושא של מימון בית אבות סיעודי כרוך בהוצאה כספית גבוהה. אמנם, קשישים הזכאים לחוק סיעוד מקבלים השתתפות כספית של המדינה במימון בית האבות, אולם עדיין על הקשיש ובני משפחתו להשלים סכומים ניכרים בחודש, בגובה של אלפי שקלים מדי חודש, על מנת שהקשיש יוכל להתגורר בבית האבות.

ביטוח סיעודי מאפשר גם למי שידו אינה משגת הוצאה כה גבוהה של כמה אלפי שקלים מדי חודש, ליהנות מרמת שירותים סיעודיים גבוהה ומספקת. מבוטחים בביטוח סיעודי, במידה והוכרו על ידי מומחי ביטוח לאומי כסיעודיים לאחר שעברו מבחן תלות (ADL), זכאים לקבל סכום חודשי מחברת הביטוח אשר יסייע להם לממן את הטיפול הסיעודי לו הם זקוקים.

מתי מוגדר קשיש כסיעודי?

קשיש מוגדר כסיעודי כאשר הוא נזקק לעזרת הזולת בביצוע חלק או כל הפעילויות הבאות: הליכה, אכילה, הלבשה, רחצה, שליטה בסוגרים והפרשות הגוף, מעבר בין מצבי יציבה שונים: שכיבה – ישיבה – עמידה. הגדרת קשיש כסיעודי נעשית על ידי מומחים מטעם ביטוח לאומי באמצעות מבחן הנערך בבית הקשיש בו נבדקת יכולתו לבצע באופן עצמאי פעולות אלה. קשיש שהוכיח במבחן תלות (ADL) כי אינו מסוגל לבצע מטלות אלה בכוחות עצמו יוגדר כסיעודי. רק לאחר שקשיש מוגדר כסיעודי הוא יהיה זכאי לזכויות המוקנות בחוק סיעוד ויהיה זכאי להפעיל את הביטוח הסיעודי שברשותו.

הפעלת ביטוח סיעודי

הפרוצדורה הנדרשת להפעלת ביטוח סיעודי שונה מחברת ביטוח אחת לאחרת. אולם כל חברות הביטוח דורשות כי לשם הפעלת הביטוח על המבוטח לעבור בדיקת תלות ולהיות מוכר כסיעודי. לאחר הכרת הביטוח הלאומי בקשיש כסיעודי יש להגיש לחברת הביטוח את האישור מביטוח לאומי וכן אישורים רפואיים נוספים בהתאם לדרישות החברה. במידה והתביעה תאושר הקשיש הסיעודי יהיה זכאי להתחיל וליהנות מן הביטוח.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715472

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר