Home » מטפל סיעודי ישראלי או מטפל זר?

מטפל סיעודי ישראלי או מטפל זר?

מטפל סיעודי זר או ישראלימשימת מציאת מטפל סיעודי כוללת משתנים רבים. אחת ההחלטות החשובות ביותר שאתם צריכים לקבל היא האם לפנות למטפל סיעודי זר או ישראלי. האמת היא שקשה לענות בצורה חד משמעית, ולכל בחירה יש יתרונות. מאמר זה מציג את המעלות והחסרונות של כל בחירה, ומסייע לראות על מה חשוב להסתכל בדרך לבחירה המושכלת.

תקשורת עם המטפל

מהבחינה הזו היתרון הוא כמובן של המטפל הישראלי. גם ההיכרות עם התרבות ואורח החיים הישראליים יכולה להיות פלוס אצל המטפל המקומי. קשישים רבים אינם ששים למטפלים, על אחת כמה וכמה כאלה שלא מדברים את שפתם, ולכן עלולים להתנגד למטפלים זרים.

צריך לזכור שהכימיה בין שני הצדדים תגדיר את הצלחת התהליך, ואי אפשר להתרשם ממנה באמת בלי שמפגישים ביניהם בצורה ישירה. אפשר להתרשם מהמטפל במהלך הפגישה, כשנקודה אחרת שצריך לזכור היא שטיפול סיעודי הוא לא חתונה קתולית – אם משהו לא עובד, ניתן להחליף מטפל.

רמת המקצועיות של המטפל

יש הסבורים שהמטפלים הסיעודיים הזרים מקצועיים ומסורים יותר, היות וישראלים אינם ששים לעבוד בעבודות סיעוד, ולכן עלולים לא להשקיע בהן את כל כולם.

לכך יש להוסיף את ההכשרה המקיפה שעוברים המטפלים הזרים במדינת היעד שלהם וגם בישראל, שעשויה להקנות להם יתרונות על פני ישראלים שלא תמיד מקבלים הכשרה פורמלית בתחום.

אם זקוקים למטפל 24 שעות ביממה ושבעה ימים בשבוע, נראה שהמטפל הזר מקבל עדיפות: היות וישראלים בעלי משפחות לא ירצו להתגורר בבית המגורים של האדם המטופל. אצל העובדים הזרים התמונה שונה, לכן הם מתאימים יותר למשימות טיפול מורכבות.

גם מטפלים ישראלים מיומנים לא פחות

יש שיטענו שלא ההכשרה חשובה אלא הניסיון, מה שמשנה את התמונה ועשוי לבטל את היתרון של ההכשרה המקיפה של מטפלים סיעודיים זרים.

מטפלים סיעודיים ישראלים עשויים להיות מקצועיים ומסורים לא פחות מהזרים, כך שההמלצה לבחון כל מקרה לגופו נכונה גם מהבחינה הזו.

זכויות מטפל סיעודי זר וישראלי

ההעסקה צריכה להתבצע על פי החוק, עם עמידה בתקנות לגבי שכר מינימום, חופשות, דמי הבראה ותשלומי מיסים. בנושא זה קיימים מספר הבדלים בין מטפלים סיעודיים זרים לישראלים.

העסקת מטפלים זרים מורכבת יותר וקיים צורך בהיתר העסקה מרשות האוכלוסין וההגירה. בנוסף, על המעסיק לרכוש עבורו בריאות פרטי, היות והוא אינו נכלל תחת מטריית ביטוח הבריאות הממלכתי שהישראלים מקבלים.

תנאי שכר

מטפל סיעודי זכאי לקבלת שכר מינימום לפחות, אלא שטווח השכר עשוי להיות שונה.  מטפלים ישראלים ידרשו שכר גבוה יותר בהשוואה למטפלים הזרים.

כמו בכל תחום אחר בחיים ההמלצה היא לא להתבונן רק על המחיר, כי מה שזול מדי עלול להיות יקר עבור האדם היקר לכם.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715472

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר