Home » קלנועית ניידת לבני הגיל השלישי

קלנועית ניידת לבני הגיל השלישי

קלנועית לגיל הזהבזה לא סוד שיכולת התפקוד של האדם יורדת עם הזמן, כך שהתרחיש לפיו אדם הנמנה על הגיל השלישי מתקשה בניידות הוא הגיוני ואולי אפילו טבעי.

החדשות הטובות הן שלא חסרים כיום אמצעים שיהפכו ניידות מבוגרים לפשוטה יותר, ביניהם תופסת הקלנועית מקום של כבוד.

קווים לדמותה של הקלנועית

קלנועית היא כלי רכב חשמלי הכולל גלגלים (שלושה או ארבעה), רצפה וכידון או הגה המשמשים לניווט הרכב בדרכים. היא קיבלה את שמה – למעשה סימן מסחרי של חברה ספציפית שהפך עם הזמן לשם גנרי – בעקבות העובדה שהיא קלת משקל פי כמה ביחס לכלי תחבורה אחרים.

הקלנועית מופעלת באמצעות סוללות, אותן ניתן להטעין בין הנסיעות, כשטעינה אחת אמורה לאפשר קילומטרים ארוכים של נסיעה. אמנם, במקומות שונים בעולם יש קלנועיות שמופעלות על דלק, אך מספרן מצומצם, והמגמה היא להחליפן בקלנועיות חשמליות.

מפרט טכני להשגת ביצועים מעולים

הקלנועית יכולה להיות קטנה יחסית (רוחב של כ-60-70 ס"מ), ובכך להתאים ליחידים, אם גם להיות רחבה (למעלה מ-90 ס"מ) ולהתאים לזוג.

בז'רגון המקצועי מדברים על מספר סוגים עיקריים – מיקרו קלנועית, מיני קלנועית – מידי קלנועית ומקסי קלנועית – אשר כל אחד מהם שונה בטווח הנסיעה, במהירות וכמובן בגודל.

בישראל ניתן להגיע למהירות של עד 12 קמ"ש בקלנועית, כשטווח הנסיעה הרצוף בקלנועית משתנה בין הדגמים ונע בין כ-15 שעות לכ-50 שעות.

אבחנה אחרת היא בין הנעה קדמית להנעה אחורית, כאשר בכל מקרה חשוב להדגיש שתפעול הקלנועית הוא בהחלט פשוט – לראיה, אין צורך ברישיון נהיגה כדי לנהוג בקלנועית בישראל (אם כי הדרישה היא לגיל מינימלי של 16).

תפעול קלנועית בכבישי הארץ

נקודה מרכזית היא שרוב הקלנועיות מיועדות לשימוש בסביבה החיצונית, ולא בתוך הבתים שלנו. החוק בישראל מאפשר לנסוע בקלנועיות על גבי מדרכות, כשהנהיגה בכביש מותרת רק כאשר אין בנמצא מדרכה שמאפשרת לרכב לעבור על גביה. השימוש בקלנועית בכבישים אפשרי בתחומים של מושבים או קיבוצים.

קלנועית – כלי תחבורה אידאלי לניידות בגיל השלישי!

כאשר נכנסים לעובי הקורה, אפשר להצביע על מספר אוכלוסיות פרטניות עבורן הקלנועית נחשבת כאמצעי ניידות מומלץ ביחס לפתרונות אחרים (למשל כיסאות גלגלים).

כלי רכב זה מאפשר שליטה פשוטה יחסית עבור מבוגרים שגמישות הידיים או הכתפיים שלהם נפגעה עם השנים, מה שלא כל כלי תחבורה אחר מציע.

יתרון נוסף הוא שקלנועיות מאפשרות סיבוב קל יותר של כיסא הקלנועית. ניתן להתאימה במידה מסוימת לאנשים בעלי יכולת ניידות קיימת אך מוגבלת, למשל כאלה הסובלים משיתוק מערכתי, דלקות פרקים או השמנת יתר.

אבל יש מעט חסרונות

מבחינה פיזית, אפשר לראות שלקלנועית יש מספר מצומצם של נקודות אחיזה ביחס לכיסאות גלגלים, ומכאן שמבוגרים עלולים לא להרגיש בנוח כשהם יושבים עליה – עלולה להיות חסרה עבורם משענת לראש או לרגליים.

מחיר קלנועית עלול להיות לא מבוטל, בעיקר בדגמים המתקדמים יותר, ולא תמיד ניתן למצוא גורם שישתתף בסבסוד הקלנועית.

סכנה אחרת נובעת מהעובדה שאין צורך ברישיון נהיגה כדי לנהוג בקלנועית, כך שאם קשישים מתבקשים לנקוט באמצעי זהירות בנהיגה ברכבים, הרי שעליהם להקפיד שבעתיים כשמדובר בהתנהלות עם קלנועית בכבישים. האדם שעושה זאת עלול שלא להבין את חוקי התנועה במלואם, לא לזהות את התמרורים או להבין מתי להעניק זכות קדימה לאחרים ומתי לקחת אותה.

לכן הנהיגה שנראית בטוחה על גבי הקלנועית עלולה להיות מסוכנת. זה לא בושה להתרענן בחוקי הנהיגה לפני שמתיישבים על הקלנועית, או אפילו לבקש שיעור נהיגה אחד או יותר.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715472

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר