Home » הליך בקשה להעסקת עובד זר סיעודי

הליך בקשה להעסקת עובד זר סיעודי

workerבישראל מועסקים לא מעט עובדים זרים, אשר אחוז ניכר מהם חולש על תחום הסיעוד. אנשים המעוניינים להעסיק עובד זר סיעודי צריכים להקפיד לבצע את התהליך כולו על פי הספר, היות וסטייה מהתקנות מהווה עבירה שהופכת למעשה את ההעסקה ללא חוקית.

מדריך זה ינסה לעשות לכם קצת סדר בבלגן, תוך התמקדות על השלבים העיקריים שיש לעבור עד שמקבלים את ההיתר המיוחל להעסקת עובד זר סיעודי.

נקודת ההתחלה: הגשת טפסים ותשלום האגרה

כמו המון דברים אחרים בחיים, ההעסקה של העובד הזר מתחילה עם מילוי והגשה של טפסים רלוונטיים. אלו הם שלושה טפסים עיקריים: טופס הבקשה לקבלת היתר להעסקת עובד זר (או לחלופין להארכה של היתר קיים עבור עובד זר), טופס התחייבות המעסיק וטופס ויתור על סודיות רפואית.

את הטפסים האלה יש להעביר לרשות האוכלוסין וההגירה, כאשר ההגשה יכולה להיעשות בצורה מקוונת. לטפסים יש להוסיף מסמכים שונים, ביניהם צילום תעודת הזהות של האדם המטופל, אישור אפוטרופסות (במקרה של מטופל שהוכרז כחסוי), אישור על זכאות (במקרה של נכות מהעבודה, נכות מצה"ל או נכות כתוצאה מפעולת איבה) ועוד.

שלב חשוב נוסף הוא שלב התשלום. נכון להיום, יש צורך לשלם אגרת בקשה, בגובה של 300 ש"ח.

בחלק מהמקרים נדרשים מבקשי הבקשה לעבור מבחן תלות, כאשר הם לא עומדים בתנאים הבסיסיים של זכאות לגמלת סיעוד, מה שעשוי להכפיל עבורם את הסכום המשולם על ידם. אי אפשר להעביר את טפסי הבקשה מבלי שמצרפים אליהם אישור על כך שהאגרה שולמה.

נמצא עובד זר סיעודי מתאים: השלב הבא הוא השמה

לאחר ההתנהלות הביורוקרטית, יש להיכנס מעט יותר לעובי הקורה ולהתחיל בהליך ההשמה של העובד הזר המתאים. מבחינה מעשית, הצעד הבא הוא פשוט לפנות ללשכה פרטית אשר מורשית להביא, לתווך או לטפל בעובדים זרים בתחום הסיעוד.

חשוב לוודא שלשכה זו מורשית על ידי רשות האוכלוסין וההגירה בנקודת הזמן של הגשת הבקשה.

שימו לב שרישום המבוצע בלשכה שאינה מורשית, אינו תקף למעשה, ועלול להביא לכך שההיתר להעסקת העובד שהתקבל, יתבטל באופן מיידי.

היות וקיימות כיום למעלה ממאה חברות ולשכות שמחזיקות ברישיון, לא צפויים מאמצים גדולים מדי במציאת לשכה "חוקית" הממוקמת באזור נגיש וקרוב. הרשימה העדכנית זמינה באתר רשות האוכלוסין וההגירה.

כאן מתחיל השלב האחרון: אשרת העבודה

הלשכה הפרטית אליה פונים הביאה למספר מועמדים, מתוכם מעוניינים לבחור בעובד זר אחד. כאן מתחיל השלב האחרון למעשה, והוא קבלת אשרת עבודה עבור אותו עובד.

את האשרה (מבחינה מעשית ויזה מסוג ב' 1) מקבלים בפנייה לרשות האוכלוסין וההגירה, כאשר על הפנייה לכלול מספר מסמכים: טופס מתן אשרה לעובד להיכנס לישראל, כתב התחייבות של המעסיק, תמונה עדכנית של העובד הזר וצילום הפרטים האישיים שלו כפי שמופיעים בדרכון. שימו לב שניתן להעסיק רק עובדים אשר תוקף הדרכון שלהם הוא לתקופה של שנה וחצי לפחות מרגע הגשת הבקשה.

העסקת העובד הזר חייבת להתבצע על פי החוק גם מבחינת ביטוח העובד. על המעסיק להחתים אותו על חוזה עבודה מסודר, הכתוב בשפה שהעובד מבין במלואה, ולרכוש עבורו ביטוח בריאות (העובד הזר הרי לא יהיה זכאי לביטוח הבריאות הממלכתי שמקבלים תושבי ישראל).

לכל אורך התקופה נדרש להקפיד להעסיק את העובד אך ורק בתחום הסיעוד, בעבודות שמגדירים בחוזה ההעסקה שלו. למעט מקרים נקודתיים המפורטים בהיתר שניתן לאותו העובד, אי אפשר בשום אופן להעביר אותו למקצועות אחרים. כמובן ששמירה על דיני העבודה ומתן זכויות לעובדים זרים, נדרשת על פי חוק.

קראו עוד:

העסקת עובד זר סיעודי בהליך מהיר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715472

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר