Home » לחצן מצוקה לגיל השלישי

לחצן מצוקה לגיל השלישי

לחצן מצוקה לגיל השלישיגיל הזהב הוא גיל שבו החיים של האדם המבוגר ובני משפחתו משתנים לאין ערוך. הסיכון העיקרי בשנים אלה קשור לרמת הבטיחות של הקשיש, שיורדת פלאים יחד עם יכולת התפקוד הגופנית והקוגניטיבית שלו. אנשים מבוגרים נמצאים בסכנה תמיד, כאשר נפילה או כאבים עלולים לפקוד אותם בכל רגע למעשה.

בתחום בו כל שנייה יכולה להיות ההבדל בין חיים למוות, צריך לצייד אותו באמצעים שיאפשרו לו להזעיק עזרה במצבי חירום. לחצן מצוקה לבני גיל הזהב עונה בדיוק על ההגדרה הזו.

על יתרונות השימוש בלחצן המצוקה

לחצן מצוקה, כפי שניתן להסיק משמו, הוא לחצן שאמור הקשיש להפעיל במצבים המוגדרים כמסוכנים עבורו: כאבים פתאומיים, נפילות, לחצים או כל סכנה אחרת לבריאותו ולחייו של האדם המבוגר. הלחצן מחובר למוקד מצוקה של גורם המעניק סיוע, למשל מוקד רפואי חיצוני, מוקד המאויש על ידי רופאים ואנשי מקצוע שיכולים לספק לאדם המבוגר סיוע מיידי, בין אם בצורה של הנחיות נקודתיות ובין אם בצורה של שליחת צוות רפואי לבית.

לחצנים אחרים יכולים להיות מחוברים לגורמים אחרים שמספקים שירותי חירום והצלה, דוגמת מגן דוד אדום, משטרת ישראל או מכבי אש. קשיש אשר חושד שאדם זר מנסה להיכנס לביתו, לדוגמא, יוכל ליצור עם המשטרה קשר ולקבל מענה. כל המוקדים האלה צריכים מטבע הדברים להיות מאוישים 24 שעות ביממה ובכל ימות השבוע, ואמורים להבטיח מענה מהיר לכל קריאה של האדם שמנסה ליצור איתם קשר.

מן העבר השני של המשוואה, לחצני המצוקה עלולים לסבול מתקלות, כמו כל מכשיר טכנולוגי, והם לא מספקים הגנה פיזית (להבדיל מאזעקה או סורגים למשל). הם לא צריכים לבוא על חשבון התנהגות הזהירה של הקשיש, ולא צריכים להחליף את הדאגה של בני המשפחה לאדם המבוגר סביב השעון.

לחצני מצוקה מגיעים כיום בצורות שונות. יש לחצנים אשר מותקנים במקומות שונים בבית, אך לצידם כאלה שאמורים להיות על הקשיש – למשל בצורה של צמיד המחובר לפרק היד שלו. המטרה בכך היא להביא לכך שהקשיש יוכל להפעיל את הלחצן בכל מצב.

חשבו למשל על התרחיש הנורא בו האדם המבוגר מועד בביתו, ועקב המוגבלויות הפיזיות לא יכול להגיע לטלפון. במצב הזה לחצן מצוקה הנמצא צמוד אליו יכול להציל חיים, לא פחות. פלוס חשוב אחר של הלחצנים הוא שמעבר לסיוע הנקודתי, הם מעניקים המון שקט נפשי לאדם המבוגר ולבני משפחתו גם יחד.

מימון הלחצן

כמו אמצעים אחרים המיועדים לבני גיל הזהב ולבעלי מוגבלויות פיזיות שונות, גם במקרה של לחצן מצוקה צריך לשאול לא רק כמה הוא עולה – אלא בעיקר האם ואיך ניתן לקבל סיוע במימון שלו. החדשות הטובות הן שבמצבים רבים הסיוע הזה בהחלט אפשרי.

על פי תקנות המוסד לביטוח לאומי, השתתפות חלקית במימון ההתקנה והאחזקה של לחצני מצוקה, במסגרת גמלת הסיעוד, יכולים לקבל מבוגרים בודדים מעל גיל 65, זוג הורים מבוגרים שגילם 70 ומעלה או אלמן, אלמנה והורים שכולים אשר אובחנו כסובלים ממחלה כרונית (כפוף להצגה של אישור רפואי רלוונטי מצידם).

גורם אחר שיכול להעניק סיוע באספקת לחצן מצוקה הוא משרד הרווחה, כאשר במקרה הזה אוכלוסיית היעד של הסיוע היא קשישים סיעודיים, בהתאם להגדרה של המוסד לביטוח לאומי, ומבוגרים אשר מצבם הכלכלי אינו מאפשר להם רכישת לחצן מצוקה בכוחות עצמם.

סיוע במימון לחצן מצוקה עשוי להינתן במסגרת הביטוח המשלים של קופות החולים (לא בכל ביטוח כמובן), שירות קהילה תומכת של רעות, הקרן לרווחת נפגעי שואה בישראל ועוד.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715472

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר