Home » היתר העסקה לעובד זר: מסע בירוקרטי מהיר

היתר העסקה לעובד זר: מסע בירוקרטי מהיר

היתר מהיר להעסקת עובד זר סיעודיאתם זקוקים לעובד סיעודי עבורכם או עבור יקירכם, ומסיבות שונות מעוניינים שהוא יהיה זר. ייתכן וכבר שמעתם סיפורים על מסע בירוקרטי ארוך שיש לעבור בדרך לקבלת היתר ההעסקה הנכסף, מסלול שבמצב רגיל עשוי חודש ימים ואפילו יותר מכך במקרים מורכבים.

הבעיה היא שאין לכם את זמן להמתין, כאשר אתם זקוקים להיתר באופן מהיר או אפילו מיידי. החדשות הטובות הן שבמצבים מסוימים ניתן לבצע את הליך קבלת היתר העסקה לעובד זר באופן מיידי. על המצבים שמאפשרים זאת, והשלבים שנדרש לעשות, במאמר הנוכחי.

הרציונל של קבלת ההיתר המידי להעסקת העובד הזר ברור

זהו מצב בו האדם זקוק לשירות סיוע סיעודי בצורה מהירה, כאשר אין עבורו פתרון אחר לצורך העזרה בהתנהלות השוטפת וההשגחה.

מבחינה מעשית, מדובר בתרחיש רלוונטי אחד, והוא אדם חולה או מבוגר אשר אמור להשתחרר בקרוב מבית החולים שלו. במצב הרגיל, בו נדרש להמתין פרק זמן ארוך עד לקבלת האישורים, יכול מאד להיות שאותו אדם ייפול לו אל בין הכיסאות, מה שמקשה עליו או אפילו מסכן את בריאותו. חשבו על אדם הזקוק לסיוע השגחה של עובד זר סיעודי, אך אינו מקבל את מבוקשו, פשוט מכיוון שלא הספיק לקבל את כל האישורים הנדרשים בזמן.

מתי אפשר לקבל היתר במהירות?

כדי לקבל היתר העסקה של עובד זר סיעודי בנוהל המהיר יש להתנהל בצורה שונה מההתנהלות המקובלת. לבקשה יש לצרף אבחנה רפואית מרופא בית החולים, שמדגישה לא רק את רמת התפקוד הבעייתית של האדם, אלא בעיקר את הצורך שלו בשמירה על רצף טיפולים גם כשהוא יוצא מבית החולים, או אפילו בהשגחה מסביב לשעון.

הבקשה צריכה לכלול את תאריך היציאה המשוער מבית החולים, במטרה להתאים את תהליך מתן האישור למועד זה. היתר מהסוג הזה יהיה תקף לפרק זמן של שלושה חודשים בלבד. אם מעוניינים להאריך את ההיתר, יש להוציא היתר קבוע עבור העובד הזר, בנוהל הרגיל.

הנוהל חל רק על עובדים זרים החיים בארץ

ההליך המהיר אינו נוגע לעובדים זרים אותם מעוניינים להביא לארץ במיוחד. הסיבה לכך ברורה: תהליך הבאת והעסקת עובדים זרים מחו"ל הוא מורכב, ולכן לא עומד בקנה אחד עם הצורך במתן פתרון מהיר ומידי. דגש חשוב אחר הוא שהעסקה של עובדים זרים בנוהל המהיר אפשרית רק בתחום הסיעוד, ולא בכל תחום מקצועי אחר.

אז מה עושים?

כדי לקבל היתר העסקה לעובד זר באופן מיידי נדרש להתנהל על פי הספר, כאשר כל סטייה מההליך המקובל עלולה להביא לכך שהתהליך יתארך שלא כצורך, ולכן לא יהיה יעיל. הצעד הראשון של מי שמעוניין בעובד הזר צריך להיות פנייה לרשות האוכלוסין וההגירה, באמצעות טופס בקשה ייעודי.

לטופס זה יש להוסיף את המסמך הרפואי מרופא בית החולים. כדי לא לבזבז זמן יקר, חשוב לפנות לחברת כוח אדם בתחום הסיעוד כבר במועד זה, ולהתחיל במלאכת איתור העובד הזר.

התנהלות יעילה של חברות כוח אדם להעסקת עובדים זרים

חברות כוח אדם המתמחות בהעסקת עובדים זרים מחזיקות בדרך כלל מאגר של עובדים זרים שנמצאים בישראל אך לא מועסקים בנקודת זמן נוכחית, ולכן יכול מאד להיות שהמציאה של העובד הזר המתאים תיעשה בצורה מהירה (עם זאת, ברור שההעסקה בפועל יכול להתחיל רק כשרשות האוכלוסין וההגירה מעניקה את ההיתר המבוקש).

חברת כוח האדם בהחלט יכולה לסייע בשלבים השונים של התהליך, כמו גם לייעץ אם להעסיק מטפל סיעודי זר או ישראלי, וגם לאחר מכן כשרוצים לפעול כדי לקבל את היתר ההעסקה הקבוע.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715472

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר