Home » דיור מוגן בבית

דיור מוגן בבית

דיור מוגן בביתאפשרויות הדיור למבוגרים בני גיל הזהב השתנו מאוד במהלך השנים. עם הזמן, חל שדרוג של ממש במעמדם של בתי האבות של פעם וכיום הם נחשבים למקומות מכובדים ומבוקשים.

למרות זאת, מסתבר שגם כיום יש כאלה שמעדיפים להישאר בבית המוכר והטוב וליהנות משירות של סיוע ופנאי ברמה גבוהה. בדיוק בשביל אנשים כאלה הולכת ומתפתחת מגמה חדשה שמכונה – "דיור מגון בבית".

בשורות הבאות נבין מהו בדיוק שירות זה של דיור מוגן בבית, נראה מהם היתרונות שלו על פי סוגים אחרים של דיור למבוגרים ולמי זה יכול להוות פתרון נוח ואפילו משתלם.

התפתחות טבעית ומשתלמת

לפני השלב של הופעת הדיור המוגן בבית הופיעו פתרונות דיור למבוגרים מסוגים שונים. בעבר, אנשים שהגיעו לגיל זקנה ושיבה, במיוחד כאלה שסבלו מירידה תפקודית מסוימת, מצאו את עצמם בשלב כזה או אחר בבית אבות. על פי רוב, בתי האבות הללו או בגלגולם הקודם כ"מושב זקנים" לא היו מקומות אטרקטיביים במיוחד.

בהמשך, כאשר תוחלת החיים התארכה וגם אנשים בעלי יכולת כלכלית ומצב בריאותי סביר הפכו לנפוצים יותר, החלו לקום מתחמי דיור יוקרתיים למדי ואפילו אקסקלוסיביים. מתחמים אלה, דיור מוגן, מהווים עד היום פתרון לא רע לפלח מסוים באוכלוסייה. עם זאת, נמצא שלא תמיד זהו הפתרון שבאמת מתאים לאדם המבוגר. פתרון של דיור מוגן בבית מתאים:

  • לכל מי שמרגיש שהוא אינו רוצה לעזוב את סביבת המגורים המוכרת, את החברים, את שגרת היום יום.
  • לכל מי שרוצה ליהנות משירותים בדיוק לפי בחירה (שאותם נפרט בהמשך) בעוד שוכן לבטח בביתו הוא.
  • לכל מי שלא רוצה להוציא הון של כסף עבור הזכות להתגורר בדיור מוגן.
  • לכל מי שלא רוצה למכור את הדירה או הבית בכדי לממן את הפיקדון היקר שאותו גובים בתי הדיור המוגן.
  • לכל מי שרוצה לקבל שירותי בריאות וסיוע מתקדמים, עד הבית, בלי טרחה או מאמץ ובמחיר סביר.

מהו דיור מוגן בבית?

באופן תמציתי ניתן לומר שדיור מוגן בבית כשמו כן הוא. מדובר בדיור עם כל המאפיינים של דיור מוגן, ללא כל צורך לעזוב את סביבת המגורים, למכור את הבית או לשלם סכומי עתק של עד מאות אלפי שקלים. במסגרת השירות מקבל הדייר (שיכול להיות יחיד או זוג) שירותים כגון:

  • שירותי בריאות – אפשרות לעריכת בדיקות רפואיות וסיוע של אחיות מוסמכות, ללא כל קשר לחברות בקופת החולים. בנוסף, ניתן להתקין עזרים שונים, לחצני מצוקה וכלים לביצוע בדיקות רפואיות מרחוק.
  • שירותי הסעדה – אפשרות לקבל עד הבית ארוחות מוכנות, חמות, על פי הטעם האישי.
  • שירותי תחזוקה – אפשרות להזמין אנשי תחזוקה ואנשי ניקיון לצורך ניקוי וסידור הבית על בסיס יומי, שבועי או אחר. יש אפשרות גם לשירותי כביסה וסיוע נוסף.
  • שירותי פנאי ותרבות – אפשרות להצטרף לקבוצות של אנשים דומים, הפעילים במגוון תחומים. בין היתר מדובר על חוגים שונים, הרצאות, טיולים וסיורים, משחקי קלפים, הצגות, קונצרטים וכן הלאה.
  • אנשי קשר לשירות אישי – הזכות ליצור קשר עם נציג הדיור המוגן, בכל עניין. לעיתים, נציג הדיור המוגן מחויב לשמור על קשר עם לקוחותיו באופן קבוע.

יתרונות השירות

אחרי שהבנו מה בדיוק כולל שירות של דיור מוגן בבית נסכם את היתרונות:

  • עלות – המימון זול הרבה יותר לעומת דיור מוגן רגיל. בנוסף, ללקוח שליטה בהוצאות שכן הוא יכול לבחור אילו שירותים הוא יכול לקבל ובאיזו תדירות.
  • גמישות – הרבה יותר נוח להתנסות, להתרשם לשנות או לבטל.
  • נוחות – אין צורך לעזוב את סביבת המגורים ואין צורך למכור את הבית לצורך מימון הפיקדון.

קראו עוד:

קלנועית לגיל הזהב

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715472

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר